onsdag 26 maj 2010

ÄLSKAR mitt jobb

KÖDDA!

Jag står vid bandet som en fåne och fattar fortfarande noll, men åtminståne lite mer än första dagen betonat på LITE. Sen finns det en viss svårighet att ta reda på just VAD det är man egentligen ska göra, eftersom att man inte hör ett skit. Det jag hör under min dag betsår typ av:

Ying Kaaaa, mojii tjoingi maaaa? Jang, kang, bang och ping pong!
+
Att det är en jordbävning av maskiner vid sidan av, så jag hör knappt det första.

JAA, mina medarbetare kommer från filipinerna eller ska man sammanfatta dem med "gulingarna", allt är till och med gjort för dem. Banden är i deras höjd så jag står typ som att jag har skitit på mig för att inte böja sönder min rygg. Sen har ju gulingar en viss svårighet att jobba i ett normalt tempo, det är superspeed som gäller och jag står och kastar de hala små korvarna som jag pressar ner i förpackningen innan den svischar förbi och jag ska fylla på nästa. Korvarna flyger hejvillt när korvanna kör, men nu har jag kommit på att om står och sjunger lite tyst samtidigt som man arbetar går det till och mer bra ibland.

Som jag sa så har jag vissa kommunikationsproblem med de jag arbetar med. Helt plötsligt är det en som räcker fram en korv till mig. Vad fan ska jag göra med korven??? Så står man och ser allmänt blåst och förvirrad ut och fattar återigen NOLL. Då stoppar hon in sin korv i munnen och börjar spisa. Jag smakar lite försiktig för att vara artig, men kan inte säga att jag var så sugen haha.

Skumt ställe jag har hamnat på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar