måndag 14 december 2009

Skämmes ta mig fan.

Hej jag heter Anna Lofflöw och jobbar på Lekeplaneten (en leksaksaffär i Sandefjord, Norge). Idag förberedde jag mig för en tuff dag, jag skulle nämligen jobba i 9 immar vilket är mycket för mig. Men med en fet matlåda så klarar till och med Anna en 9 timmars dag.

Första sysslan för dagen var att öppna 51 kartonger med byggbitar till ett zoo. Jag skulle öppna dem så att det inte märktes eftersom att de skulle tejpas igen sen. I alla kartonger fanns det tre till kartonger, jag skulle öppna en av dem ”väldigt försiktigt” för att finna en bit som saknades. Ganska meningslös uppgift, varför inte bara anta att biten saknades i alla lådor. Inte ens när man kommit igenom hälften av kartongerna kunde man få se sannolikheten att resten också skulle sakna biten (50% vafan). När alla var öppnade och svaret som jag redan från början hade gissat ”att biten saknades i alla” stämde korrekt. Då var det bara att tejpa ihop hela skiten igen, detta tog mig tre timmar att göra…

Nästa uppgift för dagen var att göra mig av med massa kartonger och papp. Detta är något som måste göras i en så pass stor leksaksaffär som Lekeplaneten pga. alla kartonger med varor som kommer hela tiden. För mig är denna uppgift ganska ny då jag hade intro förra veckan hur man skulle göra. Då var Therese (min boss) med för att hjälpa till. Här kommer en förklaring om hur man gör: Först måste man ha en liten, liten nyckel så man kan starta maskinen. Ja, det är en maskin vi snackar om. För de som är intresserade av att ta sitt liv så kan jag ju slinka in med ett lite tips, för den maskinen skulle nog fungera alldeles utmärkt till detta. Man slänger typ i all skit i en container som mosar allt, skulle jag vilja beskriva det med. Sen ska man köra ut alla kartonger med en hand truck (jag är inte jätte bra på att manövrera den haha). Efter att jag och Therese var färdiga med alla kartonger och med introduktionen pekade hon på ett par pappersrullar som var 7 meter höga. Just fan, vi skulle ju tagit med dem!

Tillbaka till mig. Ja, nu var det min tur att få sköta hela denna uppgift helt alene vilket jag inte tyckte skulle vara någon som helst svårighet. Det gick gallant (dock lite rangligt med truckkörandet)och jag var nästan helt färdig. Då såg jag pappers rullarna! Nu ska jag allt göra mig av med dem, att visa lite eget initiativ är ju bra i jobb J. Jag tog tag i rullarna som var 5st och 7 meter höga. Fy fan vad tungt säger jag bara, men jag lyckades få fram dem till pappersödeläggaren. Knappt att jag fick i dem i kontainern, men ”superstarka Anna” lyckades. De mosas lite halvt och jag hjälper till att trycka dem längre in i maskinen. Plötsligt ser jag en metallbit sticka ur ett rör. FAAAAAN! Jag upptäcker då att det inte bara är papper i rören utan metallskenor (maskinen är gjord för papp). Paniken väller ut i min kropp och jag börjar agera fort som bara fan. Jag ställer mig och försöker dra ut dem från maskinen, dragkampen varade i en evighet, men till slut vann Anna.. Metallskenorna är böjda där maskinen mosat dem, men en metallskena är hel, en halv och en böjd. Alltså var det två stycken rör som inte innehöll metall. Fan, fan, fan, är det ända som rör sig i Annas skalle, skammen är stor. Men lite generat ställer hon tillbaka metallbitarna i ett hörn på lagret och pappersrören mosar hon ner i maskinen och de försvinner ur sikte. Vad fan ska jag ta mig till!

Jag vågar verkligen inte berätta denna händelse för min chef för då lär jag bli utsparkad med huvudet före från jobbet, men det finns hopp att hon inte märker… (eller inte). Nu är det i alla fall försent för att erkänna…

Fan, som ni förstår vill jag bara sjunka genom marken idag. Hade nästan en tanke på att hoppa ner i maskinen själv, men uteslöt alternativet ganska snabbt. Någon som har tips på vad jag ska ta mig till? KLÄM UT DEM FÖR FAN!!!

Varför är jag så JÄVLA KLANTIG och BLÅST?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar