söndag 30 augusti 2009

Över förväntan!

Igår blev jag medtagen på ännu en kräftskiva. Jag kan ju säga att jag var måttligt road över att behöva följa med och väntade mig verkligen det värsta av världens undergång. Denna kräftskiva bestod av Willes familj och deras hyresgäster, vilka anordnade kräftskivan. Ärligt, jag ville verkligen bara slippa och har haft ångest för denna fest i en vecka. Väl där sitter ca 5 st halvfeta socialfall (var av en jättetjock) medelålders kvinnor (från 24-40 år) och deras spinkiga toffliga töntar till boys som gör allt de blir tillsagda. 

Den första tjejen som vi startade samtal med var runt 24 bast (i våran ålder tänkte vi). Hon hade gått hotell/restaurang på Ljunkan och kallade sig "kock" men för tillfället arbetslös. Hon hade två barn, en med namnet Kevin som gick i 2an. 

- Asså, Kävin är jö så dukdeg i skolan, speciöllt på mattä och jag hjälpör jö honom en däl, men när det kommer sånna dära svåra formöleringar så blir det jö så svårt. Typ: Markös har fäm äpplen och Lisa har åtta stöcken, väm har då fläst? vadå fläst??? Döm formölerar allt så himmlö konstigt. Jag fatter värkligän ingen töng...

När vi vände oss om sitter en grabb bredvid. Han var 27 år bodde hemma, hade inget jobb och la alla sina pengar på softairguns- och paintball-gevär. Han visade stolt upp alla sina krigsprylar och även två stycken av Amerikas militäruniformer (i orginal) som kostade 6000 styck. Med dessa brukar han leka krig i skogen. Hans högsta önskan var att få komma med i svenska militären och få utlandstjänst som prickskytt (självmordsuppdrag som bara blåsta-krigsgalna vill ha). Det fanns dock en bakhake för grabben. För att få komma in där behövdes svenska B... Han berättade att han pluggade matte, engelska och svenska just nu. Vi tänkte att det är ju lite vettigt kanske, men när vi fick höra att 27åringen bara var på 9ans kurser än, så ångrade vi oss. (Hans flickvän var för övrigt mer vindögd än Amandas kisse och de hade träffats på internet under något WoW lan).

Den tjockaste tjejen (piercing i läppen och kanske 30 bast) och jag kom in på samtal om svamp :) Roligt tyckte Anna-svampälskaren. De satt och utbytte olika rätter som kunde tillagas på svamp och hon skröt lite om att hon fick in 2 svarta soppsäckar med trattkantareller under en svamprunda förra året. Ja, denna tjej var också arbetslös som resten av gänget och gick alltså och plockade svamp jämt. Det var helt enkelt det enda hon gjorde. 

- Har dö testät syltöd svamp någön göng? Man blier helt fast assö! Här får dö en burk föresstön. (Anna får en burk med syltad svamp och tackar). Jag har dän i allt, de är barö att ringa för recäptet. 

Det andra som var bra med kvällen var att alkoholen flödade, en skum man som var den största toffeln av dem alla gav mig hela tiden massa smirnoff ice för att kunna diskutera med mig hur goda dem var haha

- De är så göda de hära assö!

När man sedan kom in i deras hus luktade det verkligen värre än i en baja-maja, men de hade orsakat denna situation själva genom att ha ett av rummen fullt med marsvin, katter som kissar överallt mm. Tur att vi satt ute!
När man ser hur deras liv verkligen är grundade i misär förstår man hur bra man har det själv!

Ja, detta var min helg haha, en aning skum men den var bättre än värdens undergång och jag hade till och med lite roligt ibland (dock åt de andra, kanske). 

3 kommentarer:

  1. hahaha så jöävla roligt

    SvaraRadera
  2. toppen middag alltså!

    SvaraRadera
  3. lite speciell kväll kanske ;) och jag trodde verkligen inte att det existerade personer som var så pass iq-befriade att de inte kunde hjälpa sonen med tvåans matte

    SvaraRadera